Tuesday 30 October 2012

(: Sahabat / Teman / Kawan :)

Kau ada dikala kusuka , dikala ku duka , setiap tangisan dan juga ketawa , kau ada dikala ku perlu setia menemaniku , pegang erat tangan ku bila aku jatuh :') *amboi nyanyi pulak . Ehem ehem , Assalammualaikum dan selamat malam pagi siang dan tengahari . Haha now aku tak nak story benda yang sedih sedih dah sebab aku dah lupa kan semuanya *tengah mencuba , aku nak story pasal erti seorang sahabat , teman dan kawan :)

Haha , setiap manusia dilahirkan untuk mempunyai seorang sahabat , kawan dan teman :) *eh ainun , bukan nya sahabat , kawan dan teman tuh sama jer ker ?* Eh tak lah :) Sahabat , kawan dan teman mempunyai maksud yang berbeza . haha mungkin lah , sebab aku pun tak tahu sangat ;)

Okay , Sahabat ialah seseorang yang paling rapat dengan kita . Gelaran sahabat amat sesuai untuk teman baik kita . Mereka ini lah yang paling memahami dan paling mengenali kita . Selalunya , dengan sahabat lah kita paling selesa untuk bersama , berkongsi masalah , pendapat , dan macam macam ada :) *haaha buat lawak pulok . Ehem ehem , tapi awas ! sekiranya kita dah melaku kan sesuatu yang membuat mereka terasa hati . cepat cepat lah pergi mintak maaf yek dan berusah untuk memperbaiki hubungan antara korang supaya tak timbul masalah yang lebih besar , kebiasaannya , Sahabat lebih cepat terasa dengan tutur kata yang kita keluarkan , so hati hati lah dengan percakapan korangg tuh agar tak timbul masalah dalam persahabatan kita . 

Next , Kawan pulak eh ? kawan nie pulak selalu digunakan untuk membe membe yang biasa biasa jer lah , untuk kita keluar besama atau lepak . Kawan nie kebiasaan nya senang untuk didekati . Tapi kalau korang boleh jadi satu kepala memang ngamm habes lahh . makin senang untuk korang berkawan .And satu lagi , jangan lah nak memilih kawan sangat . Lol kita berkawan selagi kita boleh , berkawan dengan niat untuk melakukan perkara kebaikan . mak aku kata , tanpa kawan . hidup kita akan suram dan kosong . *segala kata cacian yang telah engkau berikan , membuat ku rasa kosong kosong kosong . haha nyanyi pulokk dahh aku nie .

Okay last , Hah Teman ? teman ialah seseorang yang selalu bersama kita dalam susah dan senang . dalam kata lain , susah dan senang kita bersama *ouchh ayat aku . haha teman yang sejati sentiasa menjadi pendengar yang baik , setia dan berusaha untuk membantu kita dalam sesuatu masalah . orang yang sebegini lah sesuai untuk menjadi sahabt kita :) 




Ehem ehem , tuh lah sahabat yang paling aku sayang :) me loooovveeee you lah sayang <3 okay , aku yang baju warna purple tuh . yang senyum nampak gigi jongang . haha terserlah kependekanku -..- lol nvm , orang kata pendek tuh comel okay ? don't be jelly sayang :D Haha , aku sayang dekat diaorang weh . *mohon jerit dekat diaorang . haha eh tak payah , aku boleh jerit sendiri lah choyy . haha , diaorang comel kan ? kan kan kan ? baik cakap comel *pegang pisau hahah . diaorang baik sangat dengan aku . susah senang kami bersama . dia orang nie boleh diketegorikan sahabat yang paling sejati lah dekat dunia nie . Macam aku cakap , kalau ade masalah kami akan mintak maaf dan bawak berbincang baik baik . kadang kadan aku nie degil . keras kepala . tapi aku boleh pk mana baik mana buruk . aku keras kepala pun sebab nak manja manja dengan diaorang . hehe aku kan manja orang nya :p haha sengal lah . 

Ehem , Kau fiza . Aku nak mintak maaf lah kalau selama nie aku de buat salah dengan kau . tapi aku tahu kau mesti maaf kan aku kann . kau kan baik :) hehe dah lah comel , mata bulat . geramm aku nak korek mata kau pastu bagi amir makan :p *haha tiba tiba lol jangan marah :) haha fiza fiza , aku suka dengan perangai kau . Lawak pun ada , lagi satu ade masalah pendengaran . bila cakap kuat tak dengar , bila cakap slow . dengar jerr kann , hebat lahh kauu sayang . haha pape pun , kau sempurna bagi aku . me loveee you lahhh #budak baju merah dalam gambar tuh*

Uhuk uhuk *batuk gatal .  Eh kau Aya , Haha budak suka buli aku . babi sengal :) Aya , sorry lah kalau selama nie aku selalu ejek kau dengan papa ja'a kau tuh . haha tapi aku rasa memang sebati dalam hidup kau lah . hahah lawak dohh , haha lek ahh gurau jer , aku tahu kau tak amek hati punn . aku tahu kau sayang aku . aku pun sayang kau mangkuk . meyh kiss siket , muahh kiri muahh kanan :* kau tuh tak yah nak sumbat sangat . karang suami mung lari dok tahu , tanggung ahh mung sore sore :) *budak baju biru pekat dalam gambar tuh* 

Ehek ehek *tekak tercabut haha , Hai sal . kita senasib kan . tapi aku tahu kau tipu . kau pun in a relationship . ouhh no ? dengan sape ? tak kasi tahu aku punn . haha dengan aku kan ? kita kan lesbo *babi jangan percaya aku mengarut jer , haha , sal nie seorang yang kuat tacink . hahah ngada ngada kann . tapi tak pe , tacink tacink pun aleppp nokkk :p hahah ouh sal den nok mintak maaf kalau ade buat salah . mana lah tahu kan , ade something wrong yang menyakitkan hati kauu . hehe aku sayang kau lahh senget *baju biru muda dalam gambar tuh*

Awak , saya amat hargai segala gala nya . segala nasihat awak . luahan awak . semuanya lah :) hope persahabatn kita berkekalan sehingga akhir hayat  . aminnn :)  tak mau sedih sedih . kita kena happy haapy jer . kalau sedih sedih nanti tak comel macam saya . kay perasan . hahah :) *senyum sokmo

Moral of the story , teman tak perlu dicari . dia akan datang dengan sendiri :) Kawan tak perlu memilih  kerana mereka lah penyeri hidup kita . Sahabt pulak , perlulah dipilih dengan betul kerana pengaruhnya dalam diri kita lebih besar . so , korang semua , hargai lah sahabt korang yek . berkawan lah selagi yang mampu . dan jadikan lan teman sebagai tempat kita meluah kan segala galanya . Hargai lah mereka . bak kata pepatah , BERCINTA BIAR SATU BERKAWAN BIAR SERIBU :) thanks for reading :* iloveyou . kboi and Assalamualaikumm ;)


No comments:

Post a Comment